Author Topic: [Karelian Front]Mitä haluaisit nähdä modissa?  (Read 12294 times)

Solttu

  • Valvoja
  • Posts: 228
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #15 on: 02 August 2011, 19:24:51 »
Panssarien kanssa varmasti tulee olemaan kova urakka jatkosota teemassa. Suomella kun nyt oli niin iso kirjo noita tankkeja noista ryssien sotkista ja klimeistä aina sturmeihin ja muihin saku panssareihin. Eli ei varmaan pysty ihan niin hienoa sisustaa jokaiseen tekemään. Tosin sen perus t34 sisustan RO2:sta varmaan vois kopioda myös t34/85:een ja muihin vähemmän tunnettuihin t34 versioihin, jos ei ole niin pakko olla historiallisesti tarkkoja sisältä päin joka t34:en.

Metsää varmasti on paljon, eli tuleeko se olemaan ongelma ympäristön tuhoontumis mekanismin kanssa? Helppo ratkaisu varmasti olisi, jos päätettäisiin vain että metsä ei kaadu, mutta olisihan se hienon näköistä kun puita kaatuu ja lentää ilmaan tykistötulessa :D Jos vaikka saisi animoitua sellaisenkin efektin että puu katkeaa keskeltä kranaatin osuessa siihen. Mutta työtähän se teettää..

Jonkin näköinen tiedustelu kone tuossa RO2:ssa näkyisi lentelevän taivaalla. Pystyisiköhän sitä hyödyntämään jos tekisi tälläisen komentajan kutsuman stuka syöksypommitus animaation esimerkiksi johonkin Tali-Ihantala taisteluun?

Ripppe

  • Mod Team
  • Posts: 246
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #16 on: 02 August 2011, 21:15:16 »
Panssarien kanssa varmasti tulee olemaan kova urakka jatkosota teemassa. Suomella kun nyt oli niin iso kirjo noita tankkeja noista ryssien sotkista ja klimeistä aina sturmeihin ja muihin saku panssareihin. Eli ei varmaan pysty ihan niin hienoa sisustaa jokaiseen tekemään. Tosin sen perus t34 sisustan RO2:sta varmaan vois kopioda myös t34/85:een ja muihin vähemmän tunnettuihin t34 versioihin, jos ei ole niin pakko olla historiallisesti tarkkoja sisältä päin joka t34:en.

Historijoitsijat ottakoot tähän enemmän kantaa, mutta ainakin itselle eniten on tullut esille juurikin nuo sturmit suomalaisten puolilta. Voisi siis kuvitella, että tästä voisi aloittaa... tai jos halutaan saadan ASAP jotain, niin sitten jonkinnäköinen kopio (voidaan kutsua sitä sotasaaliskalustoksi) tuosta vanilla RO2:n sotkasta.

Quote
Metsää varmasti on paljon, eli tuleeko se olemaan ongelma ympäristön tuhoontumis mekanismin kanssa? Helppo ratkaisu varmasti olisi, jos päätettäisiin vain että metsä ei kaadu, mutta olisihan se hienon näköistä kun puita kaatuu ja lentää ilmaan tykistötulessa :D Jos vaikka saisi animoitua sellaisenkin efektin että puu katkeaa keskeltä kranaatin osuessa siihen. Mutta työtähän se teettää..

Itse haluaisin myös nähdä kohtalaisen paljon metsää niittyjen ja peltojen ympärillä. Saataisiin itse taistelua siirrettyä lähemmäksi, ilman että tarvitsee olla massiiviset juoksuhautarykelmät. Mahdollistaisi myös paremmin vihollisen selustaan koukkaukset. Ennen RO2:n ilmestymistä on vaikea sanoa, mitä metsän suhteen voidaan tehdä (kuinka paljon puita ja aluskasvillisuutta voidaan laittaa, ilman että alkaa jökittämään. Saadaanko niillä oikeasti jonkinlaista näkösuojaa. Voiko metsää tuhota, puiden katkeutumiset jne).

Quote
Jonkin näköinen tiedustelu kone tuossa RO2:ssa näkyisi lentelevän taivaalla. Pystyisiköhän sitä hyödyntämään jos tekisi tälläisen komentajan kutsuman stuka syöksypommitus animaation esimerkiksi johonkin Tali-Ihantala taisteluun?

Tämän luulisi olevan mahdollinen, jossain mapissa voisi jopa olla tykistön korvaaja.
"Do you feel lucky, punk?"

jdoe

  • Mod Team
  • Posts: 413
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #17 on: 02 August 2011, 22:08:38 »
Historijoitsijat ottakoot tähän enemmän kantaa, mutta ainakin itselle eniten on tullut esille juurikin nuo sturmit suomalaisten puolilta. Voisi siis kuvitella, että tästä voisi aloittaa... tai jos halutaan saadan ASAP jotain, niin sitten jonkinnäköinen kopio (voidaan kutsua sitä sotasaaliskalustoksi) tuosta vanilla RO2:n sotkasta.

Nyt en tarkkaan tiedä, mitä perusversioon on tarjolla, mutta varmasti joudutaan tekemään paljon uusia tankkeja. Mm. T26:n meikäläinen versio ja siihen liittyen Vickersit. Jatkosodan hyökkäysvaiheen aikana Laatokan Karjalassa suomalaisten tankit teki pahaa jälkeä, joista suurin osa siis edellämainittuja. Suomalaisilla oli usein yllättäen panssariylivoima, ja myös panssaritaisteluita nähtiin, jossa siis vastakkain venäläisten BT- ja T26-vaunut ja suomalaiset vastaavat. Nuo matsit voisivat olla todella haastavia, koska vastakkain ovat tismalleen samanlaiset vaunut, ja lisänä vielä sekaan sotkevat omat ja vihollisen pst-aseet...

Solttu

  • Valvoja
  • Posts: 228
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #18 on: 02 August 2011, 23:06:10 »
Hyvältä kuulostaa, ei muuta kuin suunnittelette eka tarkkaan koko homman ja siittä sitten totetuttamaan. Työtä on varmasti paljon luvassa, mutta jos modista saadaan mahtava niin kyllä se on sen arvoista!

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #19 on: 08 August 2011, 11:41:59 »
Ripppe puhui tuosta puiden katkeamisesta. Se on varmaan mahdollista koska onhan tuossa fysiikat. Vaatii varmaan pätkän mallinnusta ja jotain koodia. Puiden määrä menee varmaan suhteessa triangleihin + käytettävään tehoon. Siitähän saa kyllä skaalautuvaa optionssien asetusten kanssa. Tuskin halutaan kuitenkaan että tarvii mitään OC i7 + gtx580 kokoonpanoa.

Ja toinen juttu. En tiedä onko vanillassa tätä mikä oli ykkösen joissain modeissa: Supression effect, eli kun kudit menevät läheltä, sihti heittää (ruutu samenee?) ja kuuluu ofkoos viuhahdukset ym. Eli suojatulen antamisesta on oikeasti jotain hyötyä vaikket ketään tappaisikaan.
« Last Edit: 08 August 2011, 12:33:34 by OniJon »

Ripppe

  • Mod Team
  • Posts: 246
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #20 on: 08 August 2011, 12:56:21 »
Ripppe puhui tuosta puiden katkeamisesta. Se on varmaan mahdollista koska onhan tuossa fysiikat. Vaatii varmaan pätkän mallinnusta ja jotain koodia. Puiden määrä menee varmaan suhteessa triangleihin + käytettävään tehoon. Siitähän saa kyllä skaalautuvaa optionssien asetusten kanssa. Tuskin halutaan kuitenkaan että tarvii mitään OC i7 + gtx580 kokoonpanoa.
RO2:n tuhoutumismallinnushan ei ole käsittääkseni mitään huippuluokkaa, vaikka UE3-engine sitä tukisikin. Näin ollen vaikea tässä vaiheessa sanoa, onko mahdollista, ja jos on niin onko se sen arvoista (koodauksen tarve vs. hyöty). Deluxe Editionin käsiinsä saavat varmasti osaavat heittää tästä paremmin infoa piakkoin.

Quote
Ja toinen juttu. En tiedä onko vanillassa tätä mikä oli ykkösen joissain modeissa: Supression effect, eli kun kudit menevät läheltä, sihti heittää (ruutu samenee?) ja kuuluu ofkoos viuhahdukset ym. Eli suojatulen antamisesta on oikeasti jotain hyötyä vaikket ketään tappaisikaan.
Luulisin, että tämä on myös RO2 mukana(?)
"Do you feel lucky, punk?"

Fierysigil[FIN]

  • Posts: 160
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #21 on: 08 August 2011, 14:50:09 »
RO2 tulee olemaan supression systeemi. Alalaidassa voit nähdä mittarin, joka kertoo kuinka pahasti on kohti ammuttu, ruudun värit muuttuu ja kuulet sydämmesi sykkeen, samalla tähtääminen vaikeutuu. Paljon parempi minun mielestä kuin tuo DH:n versio jolloin et voinut tehdä mitään kun selkäsi takaa ampuu mg selvästi ohi, tai kun kohti ampui mg (ruutu on yhtä sensuuria vaikka olet seinän takana, ikkunan vieressä).

APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #22 on: 09 August 2011, 08:21:30 »
Joitakin ideoita mitä on aina halunnut nähdä Talvisota tyyppisessä pelissä

Syvässä lumessa liikkuminen ilman suksia hidasta sekä hengästys efekti nopeammin kun kovalla/vähällä lumella. Suksien kanssa nopeampaa kuin vähällä lumella ilman suksia.

Sauvakoiden käyttäminen tukena ammuttaessa seisoessa.

Kylmässä kelissä jos on paikoillaan liian kauan alkaa kangistua, joka liikkeelle lähdettäessä ilmentyy hitaampana liikumisena ja lataamisen hitautena. Eli hypotermiana.

Kuolleen sotilaan jäätyminen ampuma-asentoon, kovalla pakkasella.

Nuotio tai muu lämmönlähde (Bunkkeri) jossa voi lämmitellä pitkään kestäneen hypotermian jälkeen, jolloin reaktiot nopeutuu.

Jäätyneet järvet jonka jää voidaan tuhota ja sen jälkeen siitä kohti ei voi kulkea. Vähentää taktisia liikkeitä mutta kuluttaa tärkeitä ammusvarastoja.

Kuuluisa pulikan laitto tankin ketjustoon jolla saadaan tankki liikuntakyvyttömäksi.
« Last Edit: 09 August 2011, 08:26:48 by APX »

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #23 on: 09 August 2011, 08:30:24 »
Joitakin ideoita mitä on aina halunnut nähdä Talvisota tyyppisessä pelissä

Syvässä lumessa liikkuminen ilman suksia hidasta sekä hengästys efekti nopeammin kun kovalla/vähällä lumella. Suksien kanssa nopeampaa kuin vähällä lumella ilman suksia.

Sauvakoiden käyttäminen tukena ammuttaessa seisoessa.

Kylmässä kelissä jos on paikoillaan liian kauan alkaa kangistua, joka liikkeelle lähdettäessä ilmentyy hitaampana liikumisena ja lataamisen hitautena. Eli hypotermiana.

Kuolleen sotilaan jäätyminen ampuma-asentoon, kovalla pakkasella.

Nuotio tai muu lämmönlähde (Bunkkeri) jossa voi lämmitellä pitkään kestäneen hypotermian jälkeen, jolloin reaktiot nopeutuu.

Jäätyneet järvet jonka jää voidaan tuhota ja sen jälkeen siitä kohti ei voi kulkea. Vähentää taktisia liikkeitä mutta kuluttaa tärkeitä ammusvarastoja.

Kuuluisa pulikan laitto tankin ketjustoon jolla saadaan tankki liikuntakyvyttömäksi.

Paikalleen jäätyminen ehkä hiukan "turhake" mutta lisää realismia. Fysiikoita pystynee muuntelemaan tuon environ kanssa käsikädessä, että kovempi pakkanen + pidempi vaikutus pelaajaan = kangistuneet fysiikat.

Tuo sauvojen käyttö = lisää ammunta tarkkuutta onnistunee toteuttaa niin, että sukset/sayvat ovat jonkinlainen propsi/"ase"/itemi joka lisää accuracya sekä liikkumisnopeutta envirossa; lumi. Koodarista kiinni tuon onnistuminen varmaan.

Pulikka idea on ihan must!

Jäätyneet järvet, noh, riippuu varmaan ihan UDK:n fysiikoista. Että miten nuo envirofysiikat/destruktio onnistuu.
« Last Edit: 09 August 2011, 08:42:54 by OniJon »

GloGi

  • Ylläpito
  • Posts: 383
    • Red Orchestra 2 Finland
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #24 on: 09 August 2011, 08:49:43 »
Lisätäänpä tähän alkuun, että tässä vähän omia ajatuksia ideoista. Vastaan saa toki laittaa :)

Joitakin ideoita mitä on aina halunnut nähdä Talvisota tyyppisessä pelissä

Syvässä lumessa liikkuminen ilman suksia hidasta sekä hengästys efekti nopeammin kun kovalla/vähällä lumella. Suksien kanssa nopeampaa kuin vähällä lumella ilman suksia.
Olisihan tämä ihan realistista, mutta olisiko se pelaamisen kannalta hauskaa?

Quote
Sauvakoiden käyttäminen tukena ammuttaessa seisoessa.
Ehkä.

Quote
Kylmässä kelissä jos on paikoillaan liian kauan alkaa kangistua, joka liikkeelle lähdettäessä ilmentyy hitaampana liikumisena ja lataamisen hitautena. Eli hypotermiana.
Tarkka-ampujan unelma.

Quote
Kuolleen sotilaan jäätyminen ampuma-asentoon, kovalla pakkasella.
Sotilaathan eivät oikeasti jäätyneet seisaalleen, makuulleen ehkä.

Quote
Nuotio tai muu lämmönlähde (Bunkkeri) jossa voi lämmitellä pitkään kestäneen hypotermian jälkeen, jolloin reaktiot nopeutuu.
Hypotermiasta ei oikeastikkaan parane parissa minuutissa. Edes paleltuman lämmittämiseen ei mene niin vähän aikaa. Tosiaan jos on paleltuma, niin sitä ei pidä, eikä saa lämmittää lyömällä paleltunutta kohtaa lämmön lähteeseen kiinni.

Quote
Jäätyneet järvet jonka jää voidaan tuhota ja sen jälkeen siitä kohti ei voi kulkea. Vähentää taktisia liikkeitä mutta kuluttaa tärkeitä ammusvarastoja.
Tykistö voisi todennäköisesti jonkin kokoisia kohtia jäästä hajottaakkin.

Quote
Kuuluisa pulikan laitto tankin ketjustoon jolla saadaan tankki liikuntakyvyttömäksi.
Tämä on mielestäni ihan kiva idea, toteuttaminen uskottavasti vaan voi olla hankalaa.
« Last Edit: 09 August 2011, 09:00:07 by GloGi »

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #25 on: 09 August 2011, 08:55:56 »
Annoit Glogi vähän ymmärrettävämmän ja paremman vastauksen, ite höpisin teknistä paksaa. :P
Kuitenkin ideoita saa ja täytyykin esittää, parhaat laitetaan aina mietintämyssyyn jos ja kun jotain tapahtuupi.

APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #26 on: 09 August 2011, 09:19:18 »
Ideana siinä lumessa liikkumisessa joka tekisi siitä hauskaa pelillisesti on että se pakottaisi toisen puolen käyttämään Talvisodalle ominaisia taktiikoita, eli he olisivat enemmän keskittyneitä Teille, Juoksuhautoihin yms. Kun taas Suomalaiset pystyivät käyttämään sivustahyökkäyksiä, ja muita mottitaktiikoita, vähemmillä miesvahvuuksilla. Se mitenkä se pelillisesti toimii on eri juttu tottakai.

Hypotermiasta sen verran että eihän se noin toimi mutta pelillisesti olisi mielestäni aika hauska juttu.  Ja erot Suomalaisten ja Ryssien vaatetuksessa vaikuttaisi myös.

Mielestäni tuon tapaiset asiat on se juttu mikä erottaa Talvisodan muista toisen maailmansodan sodista tunnelmaltaan.

Se mitenkä sitten Ryssien miehistöylivoima ilmenee onkin hankalampi juttu :)

 
« Last Edit: 09 August 2011, 09:23:09 by APX »

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #27 on: 09 August 2011, 09:29:53 »
Ideana siinä lumessa liikkumisessa joka tekisi siitä hauskaa pelillisesti on että se pakottaisi toisen puolen käyttämään Talvisodalle ominaisia taktiikoita, eli he olisivat enemmän keskittyneitä Teille, Juoksuhautoihin yms. Kun taas Suomalaiset pystyivät käyttämään sivustahyökkäyksiä, ja muita mottitaktiikoita, vähemmillä miesvahvuuksilla. Se mitenkä se pelillisesti toimii on eri juttu tottakai.

Hypotermiasta sen verran että eihän se noin toimi mutta pelillisesti olisi mielestäni aika hauska juttu.  Ja erot Suomalaisten ja Ryssien vaatetuksessa vaikuttaisi myös.

Mielestäni tuon tapaiset asiat on se juttu mikä erottaa Talvisodan muista toisen maailmansodan sodista tunnelmaltaan.

Se mitenkä sitten Ryssien miehistöylivoima ilmenee onkin hankalampi juttu :)

Aikamoista säätämistä se olisi, että siitä saisi toimivan ja tasapainoisen kokonaisuuden jottei russakoilla pelaaminen olisi hemmetin tylsää kuolemista kuolema toisensa jälkeen. Testaamista tunti toisen perään niin ehkä sen voisi saada toimimaan niinkuin se historiallisestikin suunnilleen meni.

Ripppe

  • Mod Team
  • Posts: 246
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #28 on: 09 August 2011, 09:36:25 »
OniJon heittikin ihan hyviä pointteja tuosta teknisestä toteutuksesta. Suurin osa APX:n ideoista on varmastikin toteutettavissa, ainakin jossakin muodossa (ei välttämättä ihan juuri tuollaisena). Tämä tietenkin sitten taas riippuu siitä mitä/mihin RO2/UT3-engine taipuvat.

Ideat sinänsä ovat ihan hyviä, sen enempää niihin en ota kantaa. Tästä tosin päästään jälleen siihen, jota taisinkin jossain jo miettiä, että Suomi-modiin voidaan haluta sellaisia piirteitä, jotka eivät välttämättä vetoa kaikkiin. Esimerkiksi tuo lumessa liikkuminen suksien kanssa ja ilman. Tämähän on ihan todellinen tilanne ja sen mallintaminen toisi aimokasan realismia peliin, mutta... kuten GloGi tuossa ylempänä vähän jo viittasikin, kaikki tällaiset ominaisuudet eivät ole absoluuttisesti plussaa. Luulenpa että "suureen yleisöön" tällaiset uber-realistiset featuret eivät oikein uppoa. Yksi ratkaisu on tehdä Suomi-modiin kaksi eri pelitilaa: realistinen ja semirealistinen. Tässä on sitten taas oma työnsä, ja modi-tiimin kanssa täytyy päättää minkälaisia linjoja asian suhteen otetaan. Tehtiin mitä tehtiin, luulen että tällaiset featuret jäävät ainakin aluksi taka-alalle.

Sidenotena, pelitiloista on jo hieman käyty mod-tiimin kanssa keskustelua, mutta ei siitä sen enempää nyt.
"Do you feel lucky, punk?"

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #29 on: 09 August 2011, 09:52:01 »
OniJon heittikin ihan hyviä pointteja tuosta teknisestä toteutuksesta. Suurin osa APX:n ideoista on varmastikin toteutettavissa, ainakin jossakin muodossa (ei välttämättä ihan juuri tuollaisena). Tämä tietenkin sitten taas riippuu siitä mitä/mihin RO2/UT3-engine taipuvat.

Ideat sinänsä ovat ihan hyviä, sen enempää niihin en ota kantaa. Tästä tosin päästään jälleen siihen, jota taisinkin jossain jo miettiä, että Suomi-modiin voidaan haluta sellaisia piirteitä, jotka eivät välttämättä vetoa kaikkiin. Esimerkiksi tuo lumessa liikkuminen suksien kanssa ja ilman. Tämähän on ihan todellinen tilanne ja sen mallintaminen toisi aimokasan realismia peliin, mutta... kuten GloGi tuossa ylempänä vähän jo viittasikin, kaikki tällaiset ominaisuudet eivät ole absoluuttisesti plussaa. Luulenpa että "suureen yleisöön" tällaiset uber-realistiset featuret eivät oikein uppoa. Yksi ratkaisu on tehdä Suomi-modiin kaksi eri pelitilaa: realistinen ja semirealistinen. Tässä on sitten taas oma työnsä, ja modi-tiimin kanssa täytyy päättää minkälaisia linjoja asian suhteen otetaan. Tehtiin mitä tehtiin, luulen että tällaiset featuret jäävät ainakin aluksi taka-alalle.

Sidenotena, pelitiloista on jo hieman käyty mod-tiimin kanssa keskustelua, mutta ei siitä sen enempää nyt.

Mitäänhän ei juuri voida tehdä sen isommin ennen RO2 julkaisua muutenkaan. Tuo semi-realistic/realistic olisi kyllä hienoa, mutta tuo hitonmoisen kasan koodia ja muuta säätämistä lisää. Tietty voitaisiin tehdä niin mikä ei varmaan ole iha mahdotonta, että olisi tosiaan paksumpaa lunta paikoin jossa liikkuminen on hitaampaa. Se vaikuttaa kaikkiin. Voihan venäläiset varastaa suomipojalta sukset ja hiihdellä. Tuo liikkumisnopeus täytyy kompensoida taas siten, että aseiden esiinvetäminen ja suojaan heittäytyminen tai mikä lie, on hitaampaa.