Author Topic: [Karelian Front]Mitä haluaisit nähdä modissa?  (Read 12348 times)

APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #30 on: 09 August 2011, 10:09:21 »
Aivan, jo se että on Suomalaiset aseet ja varusteet sekä kentät tekee modista halutun monelle. Muu onkin sitten sellaista mikä lisäisi Talvisota tuntua.

Kylmettyminen voisi vaikuttaa haittaavasti myös tarkka-ammuntaan esim. keskittymisen huonontumisena jolloin ase heiluu enemmän/ vakaan tähtäyksen aika lyhentyisi huomattavasti.

Myöskin kylmettyminen vaikuttaisi siihen että turhat kyttäilyt vähentyisi eli ikäänkuin RO2:ssa on se aika jolloin on päästävä kohteeseen. Eli sanotaan että jos ei liiku paljon niin aikaa kuluu kellossa ja lopussa kun aika on täysi niin iskee hypotermia ja kuolema. Sitten tietyissä pisteissä saa aikaa lisää, eli saa lämmiteltyä. Eli aika korvautuisi kylmettymisellä jos on lämpimämpää on enemmän aikaa ja toisinpäin.


OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #31 on: 09 August 2011, 10:17:50 »
Aivan, jo se että on Suomalaiset aseet ja varusteet sekä kentät tekee modista halutun monelle. Muu onkin sitten sellaista mikä lisäisi Talvisota tuntua.

Kylmettyminen voisi vaikuttaa haittaavasti myös tarkka-ammuntaan esim. keskittymisen huonontumisena jolloin ase heiluu enemmän/ vakaan tähtäyksen aika lyhentyisi huomattavasti.

Myöskin kylmettyminen vaikuttaisi siihen että turhat kyttäilyt vähentyisi eli ikäänkuin RO2:ssa on se aika jolloin on päästävä kohteeseen. Eli sanotaan että jos ei liiku paljon niin aikaa kuluu kellossa ja lopussa kun aika on täysi niin iskee hypotermia ja kuolema. Sitten tietyissä pisteissä saa aikaa lisää, eli saa lämmiteltyä. Eli aika korvautuisi kylmettymisellä jos on lämpimämpää on enemmän aikaa ja toisinpäin.

Tuossa kylmettymisessä on pointtia, vähentää kämppäämistä kentissä missä on paljon pakkasta. Hyvä idea siis.

Paavi

  • Historioitsija
  • Valvoja
  • Posts: 280
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #32 on: 09 August 2011, 10:25:17 »
Jos tekisi niin ettei pelaaja kuolisi kylmettymiseen vaan kuvaruutu alkaa "huonontua"(en löydä sanoja kuvaamaan tätä) ja näin pakottaisi pelaajan liikkeelle?

#ro2.fi @ QuakeNet
#karelianfront @ QuakeNet
Quote
Sataa vettä, sataa vettä, varis hokee perkelettä.

OniJon

  • Mod Team
  • Posts: 168
  • Say wha? Say wha? ... Fuck off!
    • Deviantart
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #33 on: 09 August 2011, 10:28:16 »
Jos tekisi niin ettei pelaaja kuolisi kylmettymiseen vaan kuvaruutu alkaa "huonontua"(en löydä sanoja kuvaamaan tätä) ja näin pakottaisi pelaajan liikkeelle?

Juu, jonkinmoista screen blurria tai freeze efektiähän on varmasti mahdollista tehdä. Vähän kuin Cryostasiksessa.

APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #34 on: 09 August 2011, 10:37:35 »
Jos tekisi niin ettei pelaaja kuolisi kylmettymiseen vaan kuvaruutu alkaa "huonontua"(en löydä sanoja kuvaamaan tätä) ja näin pakottaisi pelaajan liikkeelle?

Hyvä idea. Ehkä näytön jäätyessä lopullisesti alkaisi hidas kuolema ?

Lisää ideaa:
Puolustajat voisi käyttää poltetun maan taktiikkaa eli tässä tapauksessa tuhota tietyt talot joissa voi lämmitellä. Silloin juoksuhaudat ja bunkkerit olisi puolustajille ja hyökkääjille tärkeitä alueita koska niitä ei voi tuhota ja niissä ei pakkasen purevuus ole niin suuri kuin suojattomilla alueilla.

Eli puolustajiien komentaja voisi tuhota talot tykistöllä yms, mutta siten menettäisi arvokasta tulivoimaa. Hyökkääjien taktiikka korostuisi eli nopea asemien valtaus olisi tärkeää tuossa tapauksessa. Palavat rauniot voisi parantaa kylmettymiseltä vähäksi aikaa. Eli Puolustajilla olisi ehkä syy käydä puhdistamassa rauniot mahdollisista "lämmittelijöistä"
« Last Edit: 09 August 2011, 10:48:30 by APX »

Ripppe

  • Mod Team
  • Posts: 246
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #35 on: 09 August 2011, 10:49:32 »
Jos tekisi niin ettei pelaaja kuolisi kylmettymiseen vaan kuvaruutu alkaa "huonontua"(en löydä sanoja kuvaamaan tätä) ja näin pakottaisi pelaajan liikkeelle?

Juu, jonkinmoista screen blurria tai freeze efektiähän on varmasti mahdollista tehdä. Vähän kuin Cryostasiksessa.

Tuo kylmettyminen voisi toimia kuten suppression, eli kun olet tarpeeksi kauan kyykkinyt paikalla, alkaa "hypotermia-mittari" täyttyä, ja se tuo mukanansa esim. juuri tuota kuvaruudun hämärtymistä ja ehkä muitakin haittoja. Sitten kun lähtee liikkeelle, mittari alkaa palautua takaisin. Tässä ratkaisussa otettaisiin huomioon sekä realismi, että pelattavuus. Ihan ongelmaton tämäkään ei kyllä ole. Miten määritellään liikkeelle lähtö (eli tilanne jolloin mittari alkaa palautua)? Paikaltaan 10 senttiä liikkuminen tuskin on riittävää. (Tähän voi tulla koodipuolelta jotain rajoiteita) Entäpä miten nopeasti mittari palautuu/kuluu?

[E] GloGia myötäillen, kaikki hyvät ideat eivät ole hyviä modin kannalta. :)

Piäisin silti tämän ketjun sellaisena, että ihmiset saavat heitellä vapaasti ideoitaan ja ajatuksiaan, ilman että niitä heti tyrmätään. Se ei tietenkään tarkoita, että kaikkea toteutettaisiin - tai edes harkittaisiin toteutettavaksi - mutta tällä tavalla saadaan aimokasa ideoita mietittäväksi.
« Last Edit: 09 August 2011, 11:00:37 by Ripppe »
"Do you feel lucky, punk?"

GloGi

  • Ylläpito
  • Posts: 383
    • Red Orchestra 2 Finland
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #36 on: 09 August 2011, 10:51:46 »
Jos tekisi niin ettei pelaaja kuolisi kylmettymiseen vaan kuvaruutu alkaa "huonontua"(en löydä sanoja kuvaamaan tätä) ja näin pakottaisi pelaajan liikkeelle?

Hyvä idea.

Lisää ideaa:
Puolustajat voisi käyttää poltetun maan taktiikkaa eli tässä tapauksessa tuhota tietyt talot joissa voi lämmitellä. Silloin juoksuhaudat ja bunkkerit olisi puolustajille ja hyökkääjille tärkeitä alueita koska niitä ei voi tuhota ja niissä ei pakkasen purevuus ole niin suuri kuin suojattomilla alueilla.

Eli puolustajiien komentaja voisi tuhota talot tykistöllä yms, mutta siten menettäisi arvokasta tulivoimaa. Hyökkääjien taktiikka korostuisi eli nopea asemien valtaus olisi tärkeää tuossa tapauksessa. Palavat rauniot voisi parantaa kylmettymiseltä vähäksi aikaa. Eli Puolustajilla olisi ehkä syy käydä puhdistamassa rauniot mahdollisista "lämmittelijöistä"

Voin lyödä vaikka päästäni vetoa, että yhdessäkään taistelussa eivät sotilaat pyrkineet ensimmäisenä kamiinan eteen lämmittämään sormiaan hyökkäyksen aikana. Silloin kun vihollinen hyökkää ehkä viimeinen asia mitä pitää murehtia on, että onko sormet ja varpaat lämpimät. Nämä hoidettiin sitten kun hyökkäys oli ohi.


APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #37 on: 09 August 2011, 10:58:21 »
Ei varmaan, mutta kyllä jossakin vaiheessa alkaa olla pakko päästä lämpimään jos hyökkäys pitkittyy. Tai voihan sitä kyykistyä herran huomaan lämmittelemään.

On totta että tuo lämmittely voi olla aika turha mutta en minä näitä ole loppuun asti miettinut kuhan heittelen mitä sattuu päähän tulemaan :)

Voihan se olla että jos ei pikku efekti pelaajaa haittaa niin ei ole pakko lämmitellä ollenkaan kuhan on ennen kuolemaa kohteessa?
« Last Edit: 09 August 2011, 11:11:05 by APX »

kuopassa

  • Posts: 168
  • Fan of RO, DH, Karelian Front and Heroes & General
    • RedOrchestra.net/suomeksi
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #38 on: 09 August 2011, 11:14:43 »
Toisaalta jos pelaaja liikkuu esimerkiksi juoksemalla jonkin matkaa, se voisi pitää lämpimänä, kuten oikeassakin elämässä. Jos on pitkään pakkassäällä liikkumatta, se voisi aiheuttaa kylmettymistä.

APX

  • Posts: 15
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #39 on: 09 August 2011, 11:23:16 »
Toisaalta jos pelaaja liikkuu esimerkiksi juoksemalla jonkin matkaa, se voisi pitää lämpimänä, kuten oikeassakin elämässä. Jos on pitkään pakkassäällä liikkumatta, se voisi aiheuttaa kylmettymistä.

Näinpä juuri, eli tämä oli tarkoituksena siis jos liikut etkä kämppäile liiaksi niin ongelmaa ei ole.

Jos välttämättä haluaa kämpittää niin sitten pitää liikkua pidempään sen jälkeen, jos haluaa päästä takaisin kytikseen pitemmäksi aikaa ilman haittavaikutuksia.

Kylmettyminen tapahtuu tottakai nopeammin kuin oikeassa elämässä koska pelit tuskin kestää useita päiviä ellei jopa viikkoja.

Tiivistettynä, tarkoitus on se että saadaan vähän tunnelmaa että on kylmä ja että pelaajat liikkuvat kohteeseen kohtalaisen nopeasti.
« Last Edit: 09 August 2011, 11:47:01 by APX »

jdoe

  • Mod Team
  • Posts: 413
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #40 on: 09 August 2011, 13:58:38 »
Äärimmäisen pakkasen aiheuttamat efektit olisivat hyvä lisä, mutta täytyy tosiaan tarkkaan harkita, mitkä ovat;

a) toteuttamiskelpoisia
b) tuovat lisäarvoa peliin
c) eivät syö pelaamisen mielekkyyttä

Modia tehtäessä täytyy aika paljon tasapainoitella realismin ja pelattavuuden (so. hauskuuden) kanssa, ja esim. toista osapuolta ei voi aivan määrättömästi sorsia, vaikka se realistista olisikin (vrt. venäläisten vaatetus talvisodassa yms.)

Lisäksi tässä vaiheessa täytyy mainita, että alustavasti modi keskittyy jatkosotaan, jossa toki oli talvitaisteluitakin, mutta ei varsinaisesti talvisotaan.

Matkailija

  • Community Manager
  • Posts: 589
  • Я изучаю русский язык
    • RO2FI FB
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #41 on: 09 August 2011, 15:59:06 »
Äärimmäisen pakkasen aiheuttamat efektit olisivat hyvä lisä, mutta täytyy tosiaan tarkkaan harkita, mitkä ovat;

a) toteuttamiskelpoisia
b) tuovat lisäarvoa peliin
c) eivät syö pelaamisen mielekkyyttä

Modia tehtäessä täytyy aika paljon tasapainoitella realismin ja pelattavuuden (so. hauskuuden) kanssa, ja esim. toista osapuolta ei voi aivan määrättömästi sorsia, vaikka se realistista olisikin (vrt. venäläisten vaatetus talvisodassa yms.)

Lisäksi tässä vaiheessa täytyy mainita, että alustavasti modi keskittyy jatkosotaan, jossa toki oli talvitaisteluitakin, mutta ei varsinaisesti talvisotaan.

Plääh, ei sitä tässä vaiheessa vielä tollasia mietitä :P Saa ja pitää heitellä ihan estoitta! Sitten aikanaan joskus rankataan tuolla periaattella tämän ketjun ideat - silloin ideoita on jo tuhansia ehtiny tulla ;D
Steam|ModDB|Facebook - #karelianfront @ QuakeNet

jdoe

  • Mod Team
  • Posts: 413
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #42 on: 09 August 2011, 16:42:22 »
Niin siis tarkotin lähinnä noita kriteereitä meidän modi-tiimin toimintaan, ei ideoiden heittelijöille! ;D

Matkailija

  • Community Manager
  • Posts: 589
  • Я изучаю русский язык
    • RO2FI FB
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #43 on: 09 August 2011, 16:44:24 »
Niin siis tarkotin lähinnä noita kriteereitä meidän modi-tiimin toimintaan, ei ideoiden heittelijöille! ;D

Oiva tarkennus :P Joten, jos joku haluaa nähdä natsiufoja, hän saa niitä pyytää... ;D
Steam|ModDB|Facebook - #karelianfront @ QuakeNet

Paavi

  • Historioitsija
  • Valvoja
  • Posts: 280
Vs: Mitä haluaisit nähdä modissa?
« Reply #44 on: 09 August 2011, 16:45:07 »
Niin siis tarkotin lähinnä noita kriteereitä meidän modi-tiimin toimintaan, ei ideoiden heittelijöille! ;D

Oiva tarkennus :P Joten, jos joku haluaa nähdä natsiufoja, hän saa niitä pyytää... ;D

natsizombeja!

#ro2.fi @ QuakeNet
#karelianfront @ QuakeNet
Quote
Sataa vettä, sataa vettä, varis hokee perkelettä.